Argumentele lui Ion Chicu pentru construcţia unui aeroport în nordul ţării

Premierul Ion Chicu spune că tot mai mulţi cetăţeni aleg să călătorească cu avionul şi nu cu maşina sau trenul, iar Guvernul a făcut deja o analiză a oamenilor care ar putea călători prin intermediul unui aeroport ce urmează a fi construit în nordul ţării. Despre argumentele pe care la are în favoarea construirii unui astfel de aeroport, iniţal la Mărculeşti, apoi la Bălţi, premierul a vorbit în cadrul unui interviu pentru Radio Europa Liberă.
         
Premierul sugerează că mai sunt cazuri în care astfel de aeroporturi mici sunt de succes.

„Fără dezvoltarea acestei infrastructuri noi nu putem spera la dezvoltarea sectorului turismului. Secretul Georgiei că au 9 milioane de turişti este foarte clar: au deschis multe curse low cost. E suficient pe week-end să vină străinii şi e ok.
 
Este argumentare economică, este flux mare de pasageri. Plus la toate uitaţi-vă cum se dezvoltă aeroporturile din regiune: acelaşi Iaşi, aceeaşi Suceava, sunt mai multe. Noi avem informaţi câţi cetăţeni de-ai noştri utilizează aceste aeroporturi. Este această informaţie”, a declarat Ion Chicu în cadrul interviului.
 
Ion Chicu spune că primul aeroport din nordul ţării va fi construit la Mărculeşti, iar al doilea - la Bălţi, în cazul celui din urmă fiind nevoie de o procedură mai anevoioasă şi mai îndelungată.

„ Mărculeşti este un activ al statului, sunt necesari 60-70 de milioane pentru ca acesta să poată primi rute pentru pasageri. Este clar că nu e vorba de un aeroport gen Frankfurt sau Chişinău. Este un aeroport  regional, mic, low cost. Noi am analizat câţi din partea de nord, câţi de la Cernăuţi, din partea Ucrainei zboară pe la Iaşi sau prin alte Aeroporturi. Noi credem că până în iunie – iulie, cu o investiţie minoră din partea statului, acest aeroport poate să primească rute. Dar noi nu îl privim ca pe un aeroport principal în nordul ţării. Noi privim Bălţiul. Din punct de vedere comercial este cu mult mai atractiv, este aproape de oraş, este la traseu, este uşor de ajuns şi din Ucraina şi de peste tot, dar acolo sunt necesare investiţii majore, iar statul nu le va face. De aceea  am decis să mergem pe calea parteneriatului public-privat”, a declarat ministrul, subliniind că în cazul Bălţiului ar fi nevoie de 1,5 - 2 ani pentru începerea construcţiei aeroportului.
Вернуться назад